Köpvillkor

Köpvillkor

1. Köpinformation

Vid beställning träffas avtal om köp när du väljer att bekräfta ditt köp i kassan. En automatiserad orderbekräftelse kommer då att skickas till din registrerade mailadress. Beställda produkter förblir Euro-Park egendom till dess de till fullo är betalda.

Ändringar och tillägg måste göras innan din order behandlas och skickas från oss. Om du upptäcker eventuella felaktigheter på din order är det därför viktigt att du omgående kontaktar vår Kundservice för att om möjligt ändra din order.

2. Priser och betalsätt

Samtliga priser anges inklusive moms. Eventuella avgifter för frakt kan tillkomma, vilket i sådana fall framgår i kassan. 

Vi erbjuder följande betalningsalternativ:

Direktbanksbetalning – Efter att du bekräftat ditt köp i kassan slussas du vidare till din internetbank för att slutföra din betalning. Pengarna kommer att dras direkt från ditt konto när du godkänner transaktionen.
Kortbetalning – Genomför ditt köp med hjälp av ditt VISA eller Mastercard. Efter att du bekräftat ditt köp i kassan kommer du få ange dina kortuppgifter för att slutföra betalningen. Transaktionen sker med SSL-kryptering vilket innebär att ingen obehörig kan se dina uppgifter. Vi accepterar inte kort som är utfärdade av utländsk bank, förutom vid köp direkt i någon av våra Lagershopar.

3. Leveransinformation

Leveranstiden avgörs av det fraktsätt du väljer i kassan. Väljer du Fri Frakt är leveranstiden 3-4 dagar jämfört med 1-2 dagar om du väljer fraktsätt Express. Vid val av Best hemleverans väljer du själv dag och tid för leverans. Varor som inte finns i lager, utan måste beställas från leverantör får en längre leveranstid. Leveranstiden för abonnemangsbeställningar är 5-10 arbetsdagar och skickas endast till avtalstecknarens folkbokförda adress (undantag vid legitimering med BankID vid direkt-/fakturabetalning). Observera att signerat avtal begärs i retur till NetOnNet innan order skickas.

Du finner information kring aktuell lagerstatus för Internet samt Lagershop under varje produkt på vår hemsida. Meddelande om eventuella avvikelser från den normala leveranstiden eller informationen på hemsidan får du i samband med orderbekräftelsen, alternativt i efterhand via separat mail. Du har då givetvis rätt att avstå, alternativt ändra din beställning. Vår leveransgaranti innebär att vi krediterar eventuell fraktkostnad om vi eller transportören misslyckas med att leverera dina varor inom utsatt tid (1-2 dagar vid fraktsätt Express).

För ej utlösta paket med ett varuvärde under 500 kr så kommer vi fakturera 195 kr, för ej utlösta paket med ett varuvärde över 500 kr så kommer vi fakturera 395 kr för att täcka uppkomna kostnader. Tänk därför på att alltid hämta ut dina beställningar inom 14 dagar från det att ditt paket ankommit till postombudet.

Vi erbjuder följande fraktsätt:

Brev / Varubrev – För beställningar med mindre vikt och volym. Din beställning levereras direkt i din brevlåda. Är försändelsen för skrymmande kommer brevbäraren antingen ringa på hos dig eller lämna en avisering så du kan hämta ut leveransen på närmaste postombud.

Rekommenderat brev – Leverans sker till närmsta postombud. Posten kommer att meddela dig via en post-avi att försändelsen har kommit fram. För att lösa ut försändelsen måste avin och giltig legitimation uppvisas. Avin kan i vissa fall komma fram upp till två vardagar efter att försändelsen anlänt till utlämningsstället. Ett rekommenderat brev ligger kvar hos postombudet i 14 dagar efter ankomstdatumet.

Leverans till ombud – Leverans sker till närmsta postombud. PostNord kommer att skicka en SMS-avi när försändelsen har kommit fram, saknas giltigt SMS-nummer skickas brevavisering. För att lösa ut försändelsen behövs SMS-avi eller sista fyra siffrorna i kollinumret och giltig legitimation. Försändelsen ligger kvar hos postombudet i 14 dagar efter ankomstdatumet. 
Bud visar bådas legitimation.

Best Hemleverans – Leverans sker vald dag och tid hela vägen till din dörr. När leveransen lastas för utkörning får du ett SMS där du kan följa bilen på en karta och se hur många stopp bilen har kvar innan du får dina varor. Du behöver vara hemma och signera att du mottagit leveransen. I kassan kan du se hur snabbt just du kan få leverans.

Hempaket – Leverans sker till din dörr helgfri vardag dagtid (08-17) eller kvällstid (17-21) beroende på ditt val i kassan. Valbara tidsintervall kan variera beroende på vilken ort leveransen ska ske till, för mer information kontakta PostNord på nummer 0771-33 33 10. PostNord kommer att skicka SMS till dig när paketet nått sista terminal, i SMS:et framgår valbara tidsintervall för leverans. Du bokar leveranstid genom att svara på SMS:et. Tänk därför på att registrera ett giltigt mobiltelefonnummer. Om du skulle missa den bokade tiden kan du kontakta PostNord på 0771-33 33 10 för att bestämma en ny utkörningsdag. PostNord har då rätt att debitera dig den uppkomna kostnaden. För särskilda villkor vänligen se postnord.se

 

När paketet har lämnat vårt lager kommer du får ett sms eller e-mail med en länk för att välja leveransplats och leveranstid. Leveranstid är 1 – 5 arbetsdagar och du väljer själv dag, dock ej senare än 5 dagar. Om det vid leveranstillfället inte är möjligt att leverera din beställning eller om du inte valt plats, lämnas beställningen till ditt ordinarie utlämningsställe för PostNord och du får avisering när paketet finns att hämta.

4. Garanti och reklamation

Vi strävar efter att du som kund skall känna dig trygg när du handlar hos oss. Därför erbjuder vi mycket förmånliga garantivillkor.

Garantin gäller funktionsfel som uppkommer under garantitiden. Garantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.

Vi ger dig 1 års garanti på samtliga produkter i vårt sortiment. Fraktkostnader tillkommer. 

Som konsument har du även lagstadgad reklamationsrätt i 3 år gällande ursprungliga fabrikationsfel. Garantin vi som återförsäljare lämnar är dock en större trygghet för dig som kund. Läs gärna mer om din reklamationsrätt på www.konsumentverket.se . I det fall du önskar reklamera din produkt ber vid dig kontakta oss inom två månader från det att du upptäcker felet på produkten. Vid godkänt ärende inom reklamationen ersätter vi dig kostnader som uppkommit i ärendet såsom eventuell fraktkostnad, eller reserersättning. Vi rekommenderar dig alltid att kontakta vår kundservice innan du returnerar en produkt till oss för att vi skall kunna hjälpa dig på bästa sätt. Vid reklamation kan felet avhjälpas på olika sätt såsom reparation, prisavdrag, omleverans eller hävning av köp. Vi håller alltid en dialog med dig som kund under ärendets gång för att du ska känna dig trygg med det köp du gjort hos oss. 

Kundservice: 033-488 488
OBS! Reklamationsrätten avser enbart köp som görs som privatperson och ej företagsköp.

5. Personuppgifter

När du handlar eller interagerar med oss kan du komma att dela dina personuppgifter med oss. Personuppgiftsansvarig för dina uppgifter är Euro-Park AB som är ett svenskt bolag registrerad hos Bolagsverket. Om du vill ha mer information om vilka personuppgifter vi behandlar och dina rättigheter se vår integritetspolicy.